tisdag 10 februari 2009

Partirådet i Göteborg

Partirådet i helgen gick vägen. Uppfriskande debatt föregick fastställandet av EU-programmet. En del formuleringar slipades av, och somliga otydligheter klarlades. Men huvudanslaget i programmet fick stort stöd, både på partirådet och under remissrundan.
Folkpartiet tror på Europa!
Cecilia Malmlströms inledning lyfte stämningen till nya höjder. Det gör skillnad att EU-ministern är Cecilia och inte Bosse Ringholm. Inte bara för folkpartiet - utan för hela vårt land.
Att se Marit Paulsen så pigg och på hugget känns skönt. Hennes formuleringskonst är obetalbar.

Rörd blev jag, när min andraplats på listan röstades igenom med acklamation. Jag känner ett stort stöd, och nu hänger det på min egen insats. År 2004 snubblade jag i portgången. Jag hoppas att jag lärt mig något av detta.
Att ha fått arbeta nära Marit och lära känna henne var en ynnest. Nu kanske vi får ytterligare en tid i EP tillsammans.
Också övriga i täten på listan känns härliga att samarbeta med, Cecilia Wikström, Fredrik Malm och Barbro Westerholm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar