måndag 2 april 2012

Besök i Sundsvall

Igår var jag på ett trivsamt och inspirerande möte i Sundsvall med Fp-Västernorrland. Trots att våren gjorde ett dystert avbrott var resan mödan mer än värd.

På hemväg såg jag i Hufvudstadsbladet att min knäkamrat, Carl Haglund, är favorit till att överta ordförandeskapet i Svenska Folkpartiet efter den avgående Stefan Wallin, nuvarande försvarsminister. Carl vore ett utmärkt val: kunnig, klok och väldigt tydligt liberal. Jag hoppas bara att han i så fall kan stanna kvar även i Europaparlamentet. Det vore verkligen trist att förlora en sådan sympatisk och härlig person. Jag förstod tidigt att Carl är ämnad för något stort.

Vårt liberala systerparti i Finland har för övrigt en enastående förmåga att få fram kompetenta och trevliga liberaler i EU-parlamentet; Astrid Thors, Henrik Lax och nu Carl Haglund.

Heja på Calle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar