söndag 10 juni 2012

Carl Haglund vald till sfp:s ordförande -dag två i Karleby

Efter stor spänning och viss nervositet valdes min kollega och gode vän, Carl Haglund, til ny partiledare för svenska folkpartiet. Siffrorna var tämligen klara 144 röster mot 106 för justitieministern, Anna-Maja Henriksson.

Calle kommer att göra ett utmärkt arbete. Han står för klokskap och omdöme, så ung han är. Calle står för framtiden med starkt stöd hos de unga, som bar Calle-brillor, för att visa sitt engagemang samt hos ledamöterna från de större städerna i söder.

I dagar av EU-negativism i vårt grannland och med förfärande tarvliga angrepp fran sannfinländerna behövs sfp:och Calles positiva och öppna EU-syn mer än någonsin. Hans medtävlare Anna-Maja Henriksson gav ett mycket kompetent intryck och kommer att vara ett stort stöd Calle.

Under denna givande och trivsamma helg hann jag också framföra en hälsning från FP och Jan Björlund och tacka den avgående ordföranden, Stefan Wallin, för hans hängivna arbete för liberalismen och hans ständiga vilja att samarbeta med FP och Sverige. Jag hann också bekanta mig med Nils Thorwalds, Calles ersättare. Några ord kunde jag växla med Jörn Donner, som på plats följde valdramatiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar