fredag 29 juni 2012

Överenskommelse klar om riskkapitalfonder


En överenskommelse är klar om inrättandet av europeiska riskkapitalfonder och sociala entreprenörskapsfonder.
 
Efter tuffa förhandlingar har vi nu kommit överens i förhandlingar mellan Europaparlamentet, Kommissionen och medlemsländerna. Europa behöver mer investeringar i sina företag. Och genom att skapa ett varumärke och regelverk för dessa fonder kommer investeringar via fonderna bli möjliga.
 
I min roll som skuggrapportör för direktivet om Sociala entreprenörskapsfonder har jag arbetat för att regelverket ska vara tydligt och transparent utan för mycket byråkrati för fonderna. Delvis har jag lyckats i mina strävanden. Det viktiga var att komma överens nu och inte förhala processen över sommaren och hösten.

1 kommentar:

  1. Jag kan inte tacka Dr EKPEN TEMPEL tillräckligt för att hjälpa mig återställa glädje och sinnesfrid i mitt äktenskap efter många frågor som nästan leder till skilsmässa, tack gud för att jag menade Dr EKPEN TEMPEL vid rätt tidpunkt. Idag kan jag säga till dig att Dr EKPEN TEMPLE är lösningen på det problemet i ditt äktenskap / förhållande, med Dr EKPEN TEMPLE kärleksförtryck kommer du säkert att le mer i din relation. Kontakta honom på (ekpentemple@gmail.com)

    SvaraRadera